Hidegen felhasználható és rugalmas bitumenes anyagok
Hézagkitöltés hidegen Felejtse el a bitumen darabolását, a tűzrakást, a kézremegést nehezen elviselő kiöntést és a bizonytalan végeredményt akkor, amikor a járda és a házfal közötti, a járdalapok közötti, vagy a garázslejáró elemei közötti rést szeretné vízszigetelés céljából kitölteni.
Az építési- és útépítési bitumentermékekkel 1868 óta foglalkozó német Bornit GmbH több olyan hidegen könnyedén bedolgozható sűrűn folyós állagú polimerrel módosított bitument tartalmazó anyagot kínál fel számunkra, amely jól tapad és megszilárdulva széles hőmérséklethatárok között rugalmasan vízzáró, ezért az épülő autópályák elemeinek speciális gépekkel történő lezárásától kezdve az utak felületén keletkezett rések, repedések feltöltésén keresztül a ház körüli javítgatásokig bárhol kiválóan felhasználhatók. Ezek közé tartozik Bornit GmbH Rissflex és Nahtflex nevű terméke.
A
Bornit Rissflex egy
vízbázisú, műgyantával módosítot bitument tartalmazó sűrűn folyós hidegen bedolgozható anyag, amely
megkötött állapotban időjárás és ultraibolya sugárzás álló. Jó tapadása,
kiemelkedő rugalmassága kiváló védelmet biztosít a felszíni vizek beszivárgása
ellen. 2mm-nél szélesebb résekbe behatol és ott az oldalfalakhoz tapadva
rugalmas vízzáró tömítést alakít ki. Jó időben repedésáthidalóként néhány
mm-es vastagságban felhordva már 30 perc után terhelhető enyhe
forgalommal. Az alkalmazott réteg- illetve kitöltési vastagságtól és az
időjárástól függően a kötési idő meghosszabbodhat, ezért elmondhatjuk, hogy
általánosságban a gyártó által ajánlott +10°C és +35°C bedolgozási
hőmérséklet tartományon belül a Rissflex egy nap várakozási idő után
terhelhető teljes mértékben. A felsorolt jó tulajdonságai alapján a
Rissflex az útfenntartás során- valamint a ház körül jelentkező repedések,
rések fugák kitöltésének, áthidalásának elsőként ajánlott anyaga.
Fagyérzékeny, tárolásához +5°C-nál magasabb környezeti hőmérséklet
szükséges, ezért alacsonyabb hőmérsékleten a -5°C fölött tárolható és
bedolgozható Bornit Nahtflex alkalmazása jöhet szóba. A Rissflex 30 kg-os
kiszerelésben kerül forgalomba.
A Bornit Nahtflex amint azt a mellékelt videó is szemlélteti,
eredeti célját tekintve egy régi és egy melegen felvitt új aszfaltréteg csatlakozásának
rugalmas kötő - kitöltő anyaga.
A Rissflex-szel szemben fagyálló,
-5°C nál magasabb hőmérsékleten tárolható és bedolgozható, -5°C fölötti hőmérsékletű jégmentes felületre
felhordható. Megkötése után szintén rugalmas, jól tapadó vízzárást biztosít, ezért a
Bornit Rissflex téli változataként is használható. Ugyanakkor célszerű
meggondolni azt, hogy mind a Rissflex, mind a Nahtflex esetében a kiváló
tulajdonságok kialakulását a műgyanta adalékanyagok polimerizációja
garantálja. A polimerizáció gyorsan lezajlik akkor,
ha a felvitt
Nahtflexre forró bitument terítenek, viszont hideg rés kitöltésére
használva a +10°C alatti tartományban a polimerizáció a hőmérséklet
csökkenésével párhuzamosan lelassul majd leáll.
A Nachtflex hideg időben történő alkalmazásának mindenképpen előnye az,
hogy az anyag nem fagy meg, így nem károsodik visszafordíthatatlanul, azaz
a polimerizáció ha lelassulva is, de folyik, illetőleg ha leállt, a
hőmérséklet emelkedésével újra beindul. Emiatt - ha a hőmérséklet nem esik
-5°C alá - a Nahtflex jó helyen van egy járda és házfal közötti résben, de
hideg időben nem célszerű járdafugázásra használni mert a lassan
megkötő anyag a felhordás után néhány héttel is a cipősarokra ragadhat.
Forgalomnak kitett helyeken a fugázást télen célszerű melegen önthető
bitumenes anyagokkal elvégezni. A jelzett problémákat figyelembe véve is
elmondható az, hogy átgondolt felhasználás esetén a Nahtflex a Rissflex
felhasználási tartományát az alacsonyabb hőmérsékletek irányában 10°C-al
kiterjeszti. A Nahtflex 25 kg-os kiszerelésben kerül forgalomba.
A Rissflex és Nahtflex felhordásához kisebb munkák esetén csak kéziszerszámok (kanál, spakli) szükségesek, de egy
4.000 - 5.000 Ft
körüli árú 600 ml-es zárt
kinyomópisztoly birtokában a rések kitöltése sokkal kényelmesebben, tisztábban végezhető el.
A jó tapadás érdekében a kitöltendő rések falait
célszerű portalanítani
ami legegyszerűbben sűritett levegős fújatással végezhető el.
A portalanítás vízzel történő kimosással is lehetséges, de utána
biztosítani kell a rés teljes kiszáradását mert a résbe szorult nedvesség
kellemetlenül elnyújthatja ezen vizes bázisú anyagok kötési idejét.
A felhordáshoz használt szerszámok kezdetben vízzel, később benzinnel
vagy ezzel rokon szerves oldószerekkel tisztíthatók, majd a műgyanta
tartalom megkötése után csak a mechanikus tisztítás vagy égetés lehet
eredményes.
Bár a Rissflex és Nahtflex kétszer drágább a hagyományos bitumeneknél, a bedolgozás kényelme, jó tapadása, terhelésállósága, rugalmas vízzárása indokolja ezen anyagok bevezetése utáni azonnali sikerüket.
Hézagkitöltés melegen A hagyományosan felmelegített bitumennel történő hézagkitöltések, szegélylezárások anyagai és eszközei jelentősen megváltoztak. A korábbi zsákos-, hordós kiszerelésű kemény bitumenek helyét a sokkal jobb tapadású és széles hőmérsékleti tartományban rugalmas vízzárást biztosító polimerrel modifikált bitumenes hézagkitöltő anyagok vették át. Ezek az új anyagok az útépítési és javítási munkák hézagkitöltő gépeiben történő professzionális felhasználás mellett kiválóan alkalmasak a ház körüli hézagkitöltési feladatok - így például a házfal és járda közötti vízzárás, járdalapok közötti fugázás, garázslejáró elemei és a támfal közötti rés kitöltése, térkövek közötti fugázás - ellátására is.
A BORNIT cég Bornit Heissvergussmasse TL néven olyan polimerrel módosított melegen bedolgozható bitumenes réskitöltő anyagot hoz forgalomba, amely megszilárdulása után rugalmasan vízzáró és aszfalt,- beton,- valamint kőfelületekhez egyaránt kiválóan tapad. Még minusz 20°C környezeti hőmérséklet esetén is képes 25%-os mozgást repedés nélkül elviselni ha a hézag szélessége 20mm-nél nem nagyobb. Széleskörűen alkalmazható beton- és aszfaltfelületek valamint az ezekbe beleépített műtárgyak csatlakozásai, rései, szegélyei kitöltésére, emellett magas és mélyépítési betonelemek csatlakozásainak vízzáró, rugalmas tömítésére is. Az anyag 80 °C hőmérsékleten lágyul, 140 - 160 °C hőmérsékleten pedig jól önthető, kézzel és géppel könnyen bedolgozható A ház körüli munkák során előfordulhat az anyag 180°C fölé történő túlmelegítése, ami a polimer modifikációval előidézett előnyös tulajdonságok csökkenését idézheti elő és az anyagot a hagyományos kemény bitumenek irányában alakíthatja vissza. A Bornit Heissvergussmasse TL kielégíti a német TLbitFug 82 és ZTV-Fug-StB 01 előírások követelményeit. Papírdobozokban kerül forgalomba 10 kg-os és 25 kg-os kiszerelésben. Egységára mintegy 40 - 50%-kal alacsonyabb a hidegen bedolgozható Nahtflex-énél.
Nagyobb munkák számára német DENSO cég Denso Reinau TL/SNV/164 néven 32kg-os kiszerelésben fémhordóban hoz forgalomba kiváló minőségű melegen felhordható polimerrel módosított rugalmas bitumenes réskitöltő anyagot. A termék, amint azt neve is mutatja, kielégíti a német TL bit Fug 82, a svájci SNV 671625, az US SS-S-164 szabványok előírásait és ezek mellett a magyar ÚT 2-3.701 szabvány követelményeit is. Felhasználható aszfalt-aszfalt, aszfalt-beton és beton-beton rések rugalmas vízzáró kitöltésére valamint utcai kőburkolatok fugázására is. A keskeny (8mm alatti szélességű) repedéseket vágótárcsával legalább 8mm-ig fel kell bővíteni. 8 mm szélesség fölött felbővítés nem szülséges, ugyanakkor a feltöltött repedések maximális szélessége a 25,4 mm-t (1 inchet) nem haladhatja meg. A kitöltés ajánlott mélysége 8 - 15 mm szélesség között a szélesség 1,5 szerese (12 - 22,5mm). 15mm szélesség fölött a szélességgel megegyező mélységben történő kitöltés ajánlott. A rugalmasság és jó tapadás csökkenésének megakadályozása érdekében a melegítési hőmérséklet nem haladhatja meg a 200°C-t. A 32kg-os Denso Reinau TL/SNV/164 egységára több mint 50%-kal alacsonyabb a hidegen bedolgozható Nahtflex-énél.
Útjavítás, kátyúzás hidegaszfalttal
A télen keletkező kátyúk, útfelfagyások javításának, kisebb beállók,
garázslejárók elkészítésének ideális hidegen bedolgozható anyaga a
hidegaszfalt. A hidegaszfalt töltőanyagként osztályozott kőőrleményt,
bitumenbázisú kötöanyagot, lágyítóanyagokat,
tapadásjavítókat és egyéb adalékanyagokat tartalmaz. A legegyszerűbb
hidegaszfaltok kötőanyaga bitumenemulzió. Tömörödésük, szilárdulásuk
hosszabb időt vesz igénybe és csak
+10°C fölötti hőmérsékleten dolgozhatók
be, emiatt csak kisebb teljesítményű utántömörödő aszfaltburkolatok
javítására alkalmasak.
A nagyobb teljesítményű aszfaltbeton és beton
útburkolatok hibáinak kijavítására napjainkban a legelterjedtebben a
szerves oldószerrel hígított modifikált bitumen kötőanyagú
hidegaszfaltokat használják. Ezek általában 0°C fölötti hőmérsékleten
dolgozhatók be. A fogadófelületet a bedolgozás előtt bitumenemulzióval kellősíterni kell és
zárt zsákokban történő tárolással célszerű biztosítani azt, hogy az oldószer
kipárolgása következtében az anyag
felhasználás előtti kötése - kérgesedése ne indulhasson meg..
A hazai piacon már megjelentek legmodernebb, a gyártói által szigorúan
őrzött összetételű "speciális" kötőanyagot tartalmazó hidegaszfaltok,
amelyek -5°C fölött dolgozhatók be, tapadásuk olyan nagy, hogy a
fogadófelületet csak gondosan meg kell tisztítani, de kellősítésre nincs
szükség. A speciális adalékanyag bizosítja azt, hogy a kötési folyamat
csak a szemcsék bedolgozás során történő tömörítése hatására induljon meg. Ezen
tulajdonságuk miatt a speciális kötőanyagú hidegaszfaltok felhasználás
előtt zsákolva egy évig, ömlesztve fóliával letakarva fél évig tárolhatók
a minőség romlása nélkül.
A hidegaszfaltok segítségével a kátyúk, kitörések javítása házilagosan egy lapáttal is elvégezhető. A
hidegaszfaltot a túltöltött kátyúba kézi döngölővel, jármű kerekével oda - vissza járva
tömörítve a felület azonnal terhelhetővé válik.
Nagyobb sík felületek kialakításákoz ugyanakkor lapvibrátorral történő
tömörítésre van szükség. A hidegaszfaltok fagyra nem érzékenyek, de hideg
időjárás esetén megkeményednek, bedolgozásuk nehezebbé válik. Ennek
legegyszerűbb elkerülési módja az, hogy hideg időben a hidegaszfaltokat bedolgozás
előtt egy-két éjszakán át fűtött helyen kell tárolni, melynek során a
képlékenységüket visszanyerik.
A Tivadar Kft. kétféle hidegaszfaltot árusít. A Master Beton Kft. által
forgalmazott Bitu Master nevű hidegaszfalt a legmodernebb speciális
kötőanyagot tartalmazó hidegaszfaltok csoportjába tartozik. Bármilyen
forgalomterhelésű aszfalt- és betonút ideiglenes vagy tartós javítására,
szintkiegyenlítésére alkalmas. Kiváló tapadása miatt amennyiben a
fogadófelület gondos tisztítása (por-, laza porló részek-, szennyeződések
maradéktalan eltávolítása) megtörtént, kellősítésre sincs szükség. A
fogadófelület szárítása sem szükséges, mert a Bitu Master hidegaszfalt
jól tapad a nyirkos, nedves fogadófelülethez is. Olyan speciális német
adalékanyagot tartalmaz, amely biztosítja azt, hogy a kőszemcséket
körülvevő bitumenes kötőanyag kötése csak a bedolgozás (döngölés,
vibrálás) hatására induljon meg. Emiatt levegőtől el nem zárt (ömlesztett
rakatban történő) tárolás esetén fél évig, zsákokba csomagolva pedig egy évig
tárolható minőségromlás nélkül.
A jól tömörített anyag a kőadalék szemcséinek összeékelődése következtében azonnal
terhelhetővé válik. A Bitu Master hidegaszfalttal maximálisan 20m2
kiterjedtségű úthibák egybefüggő javítása végezhető el, A 20 m2-nél
kisebb területű egymástól elszigetelt úthibák természetesen korállan
számban javíthatók. Anyagszükséglete 25kg/m2/cm
A Mapei PG Pronto hidegaszfaltja kissé lágyabb, valamivel könnyebben
bedolgozható, ugyanakkor a kötési ideje hosszabb. Ezen tulajdonságai
miatt inkább a kisebb felületű, kisebb terhelésű úthibák javításának kedvelt anyaga. A PG Pronto
25 kg-os zsákokban kerül forgalomba, anyagszükséglete 20 - 25kg/m2/cm.
Fontos megjegyezni, hogy mivel a hidegaszfaltok terhelésállóságának
biztosítására a töltőanyag szemcséinek összeékelődése szükséges, a
hidegasztfalttal csak a határozott körvonallal és kellő mélységű "vállal"
rendelkező kitörések tölthetők fel. Ennek érdekében az úthibákat
vágótárcsával (házilagosan flex-szel) körbe kell vágni, és az igy keletkezett oldalfalakkal
rendelkező fészket portalanítani majd a hidegaszfaltok többségénél bitumenemulzióval kellősíteni kell.
Ezek után a fészket hidegaszfalttal a környezeténél 1- 1,5 cm-rel
magasabbra fel kell tölteni, majd az anyagot a már említett módon kézi döngölővel,
lapvibrátorral vagy jármű kerekével oda-vissza járva a fészekbe be kell
tömöríteni. A leírtak alapján belátható az, hogy a kis mélységű (pl
vékonyaszfaltban, járdában keletkezett 5-15 mm mélységű) úthibák
kijavítására a 6 - 8 -11 mm-es kőőrleményt tartalmazó
hidegaszfaltoknál jóval alkalmasabbak az 5 mm-es minimális
rétegvastagságtól kezdődően garantáltan bedolgozható finomszemcsés
bitumenes javítóhabarcsok. Ilyen például a Bornit cég Reparaturmörtel
RE30 nevű terméke, melynek ismertetésére az alábbiakban sor kerül..
A hidegaszfalt alaphoz történő tapadásának elősegítésére a COLAS cég Bitumenemulzió C60B1 nevű alapozóját árusítjuk. Ez az alapozás mellett vékony
(1 mm körüli) repedések feltöltésére, összeragasztására és a felület vízzáróságának javítására is alkalmas. A
10 és 20 literes kiszerelésben forgalomba kerülő bitumenemulzió anyagszükséglete alapozóként 0,2 - 0,4 liter/m2.
Csatlakozások, repedések vízszigetelése
A hidegaszfalt feltöltéssel végzett kátyújavítás tartóssága nagymértékben
függ a hidegaszfalt és a javított felület határának vizszigetelésétől. A
bedolgozott
szemcsés hidegaszfalt ugyanis gyakran nem zár víztömören a
fészek falához és a beszivárgó csapadék a fagy hatására a
hidegaszfalt javítást megrongálja. Ennek a megelőzésére szolgálnak a
bitumenes öntapadó repedésjavító szalagok, amelyeket felülről a javított
felület és a
hidegaszfalt határvonalát áthidalóan kell felragasztani. A viztömör
zárást maga a forgalom alakitja ki olyan módon, hogy a 3 - 5 mm vastag
felragasztott bitumenszalagot az átgördülő kerekek a résbe préselik. A
repedésjavító szalagok a forgalom csekély zavarása mellett igen
termelékenyen alkalmazhatók az útfelület 2 - 3 mm-es repedéseinek gyors
és tartós kijavítására is. Jelenleg 40 x 4mm x 15m méretű
Bitunova Repedésjavító szalag vásárolható meg azonnal raktárról
vagy megrendelhető a Lambda webáruházban.
Kis mélységű és nagy terhelésnek kitett úthibák javítása Amint az már említésre került, az általában 0-6mm-es, 0-8mm-es vagy 0-11mm-es kőzúzalékot tartalmazó hidegasztfalt sekélyebb (15-20 mm alatti mélységű) úthibák javítására, keskenyebb rések kitöltésére nem igazán alkalmas. Betonutak felületének, és vékonyabb aszfaltrétegek (járdák, gyalogátkelőhelyek, parkolóhelyek, tűsarkú cipők igénybevételének fokozottan kitett járófelületek, sportpálya burkolatok) hiányainak javítására, keréknyomok, csatornafedél csatlakozások, felhajtók lépcsőinek kitöltésére a finomabb (2-3mm nagyságú) kőőrleményt tartalmazó javítóhabarcsok szolgálnak. Ugyancsak a javítóhabarcsok alkalmasak a nagy terhelésű helyben elforduló kormányzott kerekek (villástargonca, kamion rakodóhelyek) okozta igénybevételek elviselésére. Ilyen javítóhabarcs például a BORNIT Reparaturmörtel RE30 nevű gyorsszilárdulású javítóhabarcsa. A Reparaturmörtel RE30 a 0-3mm szemcsenagyságú adalékanyag mellett polimermodifikált birumenemulziót és kötésgyorsító anyagot tartalmaz. A három komponens egymástól elkülönítve van csomagolva és összekeverésüket közvetlenül a felhasználás előtt kell elvégezni. A kötésgyorsítót a megkívánt kötési idő figyelembevéterével kell adagolni. +25˘C-on akár 5 - 15 perces kötési idő is beállítható ami hidegebb időben 30 - 40 percre húzódhat el. A kötési idő letelte után a felület teljes mértékben terhelhetővé válik. A Reparaturmörtel RE30 +5˘C fölötti hőmérsékleten kéziszerszámokkal habarcsszerűen, tömörítés nélkül, egy lépésben legalább 5 mm-es de legfeljebb 20 mm-es rétegvastagságban dolgozható be. A 20 mm-nél vastagabb javításokat több lépcsőben kell elkészíteni. A Reparaturmörtel 18kg-os kiszerelésben kerül forgalomba, anyagszükséglete 20kg/m2/cm.
Mart aszfalt feljavítása Az útjavítások során felmart aszfalt leterítésével majd tömörítő és simító hengerlésével készíthető olcsó szilárd burkolatú felületek közkedveltek telephelyek-, mezőgazdasági üzemek közlekedési útvonalainak, rakodási területeinek, ezek bekötőútjainak valamint parkolók és beállók burkolatának kialakítása során. A tulajdonosok, felhasználók gyakran panaszolják azt, hogy a hengerelt mart aszfalt felületéből a szemcsék kiperegnek és télen a felület felfagy. Ennek oka lehet az, hogy a mart aszfalt nem tartalmaz elegendő kötőanyagot, vagy ha tartalmaz, akkor a felület hengerlése után nem volt olyan meleg időjárás amely a szemcseszerkezetben a töltőanyagot körülvevő kötőanyag összetapadását eredményezte volna.
Általában a kötőanyaghiány a jellemző melynek elhárítására célszerű már a kivitelezés során egy közbenső rétegben (pl. 5 cm vastagságnál) és a végső felületen a hiányzó kötőanyagot az előző pontban említett 60% bitumentartalmú COLAS Bitumenemulzió C60B1 szórásával pótolni. Ha a már elkészült mart aszfalt felületének megerősítésére, vízzárásának fokozására van szükség a morzsolódás és a fagysérülések elkerülése érdekében, azt a COLAS Bitumenemulzió C60B1 felületi alkalmazásával érhetjük el.
Mindezt célszerű száraz időben 10°C fölötti hőmérsékleten elvégezni. Nedves, esős időben a bitumenemulzió nem szivárog be a vízzel feltöltött szemcseközi üregekbe, hideg időben pedig a bitumenemulzió a felületre dermed vagy ráfagy, ezért nem képes feladatának eleget tenni. A bitumenemulzió anyagszükséglete közbenső és felületi kötőanyag pótlása esetén a mart aszfalt kötőanyag tartalmától függően összesen kb. 1,2 - 1,5 liter/m2. Ha csak a felület megerősítése, fagyállóságának fokozása a feladat, akkor a bitumenemulzió anyagszükséglet 0,7 - 0,8 liter/m2 ami azonban nagy szemcséjű erősen porózus felület esetén 1 - 1,2 liter/m2-re is felmehet. A bitumenemulzió 20 literes és 10 literes kiszerelésben kerül forgalomba.
Elöregedett, durva aszfaltfelületek
feljavítása, simítása
Az
elhasználódott, elöregedett, porózus vagy a kivitelezési hibák miatt
érdes-rücskös aszfaltfelületek póruszárására, megerősítésére és
simítására a mart aszfalt felújításánál említett bitumenemulzió nem
alkalmas. Ennek oka az, hogy az erősen szivacsos hengerelt mart
aszfalttal ellentétben az öntött aszfaltba még annak rossz állapota
esetén sem képes a bitumenemulzió mélyen beszívódni, így az elvárt
jótékony hatás elmarad, viszont a felületen egy nehezen szilárduló
ragacsos réteg képeződik.
Az elhasználódott, hajszálrepedéses, porózus
aszfaltfelületek póruszárására, a terheléseket elviselő felületi
záróréteg kialakítására - ezáltal az aszfalt élettartamának jelentős
megnövelésére - és a durva felületek simítására a gyártók
speciális termékeket készítenek. Ilyen javítóhabarcsot hoz forgalomba a
BORNIT GmbH Fertigschlämme (készhabarcs) néven.
A BORNIT
Fertigschlämme egy felhasználásra kész műgyanta adalékokkat
modifikált bitument és természetes ásványi töltőanyagokat tartalmazó szerves oldószer
mentes környezetbarát habarcs, amely kielégíti a német
TL-Sbit (Porenfüllmasse) GISBAU-produktcode BBP 10 előírásait.
Felhordása igen egyszerű. Az alapfelület enyhén nedves lehet, de a
portól és egyéb
szennyeződésektől alaposan meg kell tisztítani.
Alapozásra csak az erősen szívó felületek esetében van szükség. Ezután a
Bornit Fertigschlämmé-t a felületre fel kell hordani és gumilappal
egyenletesen el kell húzni. Felhordáskor a környezet és az alap
hőmérsékletének +5°C és +35°C között kell lennie. Száradás után célszerű
a felületet száraz kvarchomokkal meghinteni. ami a felület kopásállóságát
fokozza. Az anyagszükséglet
póruszárás esetén 0,8 kg/m2,
felületi bevonat készítésekor 1 kg/m2. Az
anyagot felhasználó vevőink szerint erősen durva felület esetén
a teljes simításhoz szükséges anyagmennyiség ennél több, 1,5 -1,9
kg/m2 is lehet. A száradási idő a környezettől (hőmérséklet,
páratartalom, szél) függ. Első tapasztalatainkat 2018. novemberében +10°C
körüli hőmérsékletnél szereztük. Ekkor a vastag rétegben felvitt anyag
terhelésállóvá történő szilárdulásához két napra volt szükség. 20°C
körüli hőmérsékleten ez az idő nagyjából a felére csökken. A hőmérséklet
további emelkedésével a kötési idő akár néhány órára is lerövidülhet. A
BORNIT Fertigschlämme 30 kg-os kiszerelésben kerül forgalomba.
Felületvédelem Fémtárgyak korrózió elleni védelmére, földbe beásott fa tárgyak (szőlőkaró, kapuoszlop) korhadás elleni védelmére, a szabadban elhelyezkedő tárgyak víz elleni védelmére a BORNIT cég egy könnyen kezelhető gyorsan száradó spray-ből kinyomható terméket hozott forgalomba Bitugrund Fix néven. A BORNIT Bitugrund Fix a leírtakon kívül kisebb repedések, úthiányosságok javítására, bevonására is alkalmas. A 600 ml-es flakon tartalma körülbelül 2 - 3 m2 egyszeri bevonására elegendő.
dr Tivadar János
A
bitumenes termékek raktárról azonnal megvásárolhatók a Lambda Systeme Kft. 1142
Budapest Tengerszem u. 90. sz alatti Budapest M3 építőanyag
szakkereskedésében, vagy házhozszállítással megrendelhetők a Lambda
Systeme Kft. https://lambdawebaruhaz.hu címen található internetes
áruházában. A Budapest M3 szakkereskedés és a
https://lambdawebaruhaz.hu
internetes áruház telefonos és email elérhetőségeit a nyitólap
tartalmazza.